Terugblik bijeenkomst CMK Focus op speciaal onderwijs

Op woensdag 23 februari vond de bijeenkomst CMK Focus op speciaal onderwijs plaats in Theater aan de Rijn. Het was een waardevolle middag waarbij goede praktijkvoorbeelden uit de vorige CMK-periode werden gedeeld.

Bijeenkomst Focus op Speciaal Onderwijs

De deelnemers benoemden met elkaar belangrijke speerpunten voor CMK 2021-2024. Deze speerpunten zijn:

  • duurzame samenwerkingen, zowel binnen- als buitenschools
  • het integraal inzetten van kunstvakdocenten
  • meer inzicht in financiĆ«le stromen en vakoverstijgend werken

Ook was er veel ruimte voor het uitwisselen van kennis en ervaring met elkaar. Tijdens deze bijeenkomst droeg Marian Meeuwsen, adviseur bij Cultuur Oost officieel het stokje over aan adviseur Joke Veenstra. Marian is inmiddels met pensioen en Joke is nu het aanspreekpunt bij Cultuur Oost waar het gaat om speciaal onderwijs.
We kijken uit naar alle mooie projecten die deze CMK-periode gaan starten. Heb je vragen over speciaal onderwijs? Neem dan contact op met Joke. Bekijk hieronder het beeldverslag met quotes van de aanwezigen.

Lees de opbrengsten van CMK 2017-2020 in het speciaal onderwijs hier:

"Met cultuureducatie bereik je een diepere laag dan bij sport."
Bijeenkomst Focus op Speciaal Onderwijs

Gaby Jansen en Anita Hoens (De Blink) en dagvoorzitter Rob Kuiper

"Kinderen van SO kunnen excelleren in kunstbeoefening en dat geeft zelfvertrouwen."
Bijeenkomst Focus op Speciaal Onderwijs

Kir Robben (theaterdocent), Martine Haitjema (Amphion) en dagvoorzitter Rob Kuiper

"Als vakleerkracht moet je durven in het moment te zijn. Met een structuur, je weet met wat je begint en eindigt. Durf hardop te zoeken en vragen te stellen."
Bijeenkomst Focus op Speciaal Onderwijs

Nico Teunissen (De Onderwijsspecialisten), Sander Spaan (Open Academie) en Truus Hermkes (Zonnehoek)

"De vakleerkracht moet onderdeel zijn van het schoolteam."
Bijeenkomst Focus op Speciaal Onderwijs

Marian Meeuwsen draagt het stokje over aan Joke Veenstra-Rutjes

"Ook kunstenaars zonder bevoegdheid zouden waardevol kunnen zijn in de klas, daar moeten de kunstvakopleidingen op inspelen."

Topics

Speciaal Onderwijs